Garantie

Garantie bij onderdelen, accessoires, reparaties of kleding.


In sommige gevallen gaat iets wat je bij ons gekocht hebt stuk. Dan baal je natuurlijk, maar niet getreurd.
Je krijgt bij ons de volle garantietermijn zoals vastgesteld is door de fabrikant. De garantievoorwaarden zijn verschillend per fabrikant.
De fabrikant is altijd de partij die bepaald of een defect wel of niet onder garantie valt.

Bij een garantie vraag van een onderdeel, accessoire, reparatie of kleding is het eigenlijk heel eenvoudig. Je gaat met het product naar onze winkel en bied het aan voor garantie.
Dit kan gewoon bij de kassa of bij de werkplaats. Ter plekke wordt gekeken of het garantie is. Als het een ingewikkelde vraag is kan het zijn dat we eerst het product opsturen naar de fabrikant.
We zullen er altijd naar streven om u zo snel mogelijk een vervangend product te geven of een leen product.
 
Bij slijtage onderdelen zoals banden, kettingen, kettingbladen, remblokken etc etc.werkt het anders. Daar kunnen we helaas geen garantie op geven. Als het een constructie- en/of materiaalfouten betreft of daarover twijfelt kunt u altijd even langskomen of contact met ons opnemen. 

Garantieprocedure fiets.


Bij de aanschaf van een fiets krijg je de standaard fabrieksgarantie op je aankoop. Deze verschilt per fabrikant. Als je een garantievraag heb dan kunt u met de fiets langskomen bij ons in de winkel. Wij proberen dit zo snel mogelijk op te lossen, en als het niet gelijk verholpen kan worden kunt u altijd een leenfiets krijgen. Dit is altijd kosteloos. Het is belangrijk dat u de factuur van de fiets bewaart. 
Garantieprocedures kunnen soms langer duren dan dat u en wij willen. Dit komt omdat in sommige gevalleen de fiets terug moet naar de fabrikant. Er gaat dan alleen aan heen en weer reizen van de fiets al veel tijd verloren.  Hou bij een garantie aanvraag altijd rekening met de volgende zaken:  

In alle gevallen geldt: Kom langs in de winkel en we komen er samen uit!